sunny sunday...

... dagens namn ger verkligen sken för sig... äntligen sol och vårkänsla.
Drog mig ut på cykeltur till stora ön men poppiga favoriter i öronen, solglasögon på näsan och nya vårjackan på axlarna. Det enda som saknades var lite olja på min rostiga kedja och kanske lite bättre kondis... fy faan vilken backig ö. Har aldrig mött liknande motstånd förrut, inte ens svingen, skolbacken eller mariehemsbacken i umeå kan mäta sig med dessa lutningar. Men men, kul och något otroligt vackert var det så uppförsbackarna var lätt värt besväret.
Väl hemkommen hade min längtan efter sol inte mättats så jag packade in mig i en filt, på ett liggunderlägg med en stoor kopp kaffe och spenderade närmsta timmen på min underbara och soliga balkong med Lassarna, Håkan, Annika, Timo och Maia som sällskap för att jobba på mina vårfräknar.


Lördagen spenderades dock i handarbetetstecken... från frukost fram till sömn satt jag vid symaskinen och sydde på en sommarfest jacka i modell kort kavaj. Frågan är om jag kommer våga använda den då den är suuuuper blommig.
När jag inte längre kunde koncentrera mig på en en rörande nål längre satte jag mig i soffan och stickade färdigt mina första lyckade tumvantar.

nu är det igen dags för symaskinen för slutförning av kavajen samt underhållas av tjejerna i Lipstick jungle.

på återseende!
Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0