vardagens ljusglimtar

idag fick vi stockholmare se solen mellan molnen, i hela 20 minuter!!! otur att man hade rastvakt och inte kunde gå ut.

dagen fortsatte i regnets tecken med, just det, regn regn regn... men kvällen spenderades  med mat och kaffe på odengatan i elkos sällskap för att sedan förflyttas till Jam och spelning med härligt underbara Tess and Talent. känns väldigt lyxigt att en onsdag få gå på en liten intim spelning, med några härliga band, i gott sällskap.


dagens lustiga och "flinretande" var när jag på väg hem i bussen fick ett "kli i näsan"-nys av min stora sjal och kvinnan brevid mig fick panik och "stängde in sig" i sin mössa och halsduk som om hon skulle bli snittad med böldpest. hon började nästan skaka av nervositet. världens mest överreagerande reaktion, ville nästan säga till henne att jag nös pga textildamm i näsan, men men... skrattade mest för mig själv i tystnad och fortsatte läsa min bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0